«Нова якість» вимкнула електрику у одному з гуртожитків, який обслуговує

Управляюча компанія «Нова якість» вимкнула електрику в одному з гуртожитків, який обслуговує в місті. Мова про будівлю за адресою провулок Авіаційний,16/1. Вже тиждень мешканці будівлі без електрики. Мешканці скаржаться, що у період опалювального сезону дуже складно жити повністю без електропостачання.

– Вночі вимкнули перед вихідними. Будівля – гуртожиток, який був колись на балансі підприємства «Азот», а тепер він на балансі міста, – каже мешканка гуртожитку Дарина. – Є мешканці, які мають заборгованість за електроенергію. Не платять довгий період часу. Нам сказали, що в гуртожитку один картковий рахунок і один лічильник на всіх. Оскільки накопичилося вже 50 тисяч боргу, то рішенням керівництва «Нової якості» було сказано відключити електроенергію до сплати боргів. А хто має сплачувати? Чи боржники, чи всі мають скидатися. Не збагну. Так само не розумію, як в період воєнного стану, в час зими відключати нас від електрики…

У міськвиконкомі нам сказали, мовляв, ну да, «Нова якість» не права… Але що ми можемо зробити? Отак ми і живемо. При цьому, «Нова якість» пропонує як альтернативу встановити індивідуальні лічильники до кожної квартири за майже 20 тисяч гривень. І встановлює ці лічильники підрядник, якого ми не знаємо і який особливо і не представлявся. Він не пропонував нам договору, гарантій, просто давав рахунок, куди треба скинути гроші і, мовляв, завтра вже привезуть встановлять лічильник. Дехто запитував, чи можна купити лічильник в іншого постачальника і встановити, та нам сказали, що так не можна. Тобто, право вибору нам не дають.

Що поки роблять мешканці гуртожитку, як живуть? Воду гріють на газовій плитці. Ліхтарі, повербанки і телефони заряджають на роботі. Але, звісно, це не життя.

Водночас у «Новій якості» повідомили наступне: Причина відсутності електрики в гуртожитку дійсно значна заборгованість за спожиту електроенергію перед «Черкасиобленерго». Станом на кінець січня вона складала майже 50 тис. грн. Зараз мешканці поступово гасять заборгованість. Після того як питання богу буде вирішене, постачання електроенергії споживачам відновиться. Чому така ситуація виникла? Цей борг накопичувався роками.

Цей гуртожиток обладнаний лише загальнобудинковим лічильником. Відповідно показники за спожиту електрику рівномірно розподілялися між усіма співвласниками. Але сплачували - не всі. Так виникла заборгованість, яка постійно зростала. Аналогічна ситуація спіткала не лише гуртожиток на Авіаційному, а ще у частині тих, які обслуговує управлінська компанія. Тому було ухвалено рішення про встановлення у них карткових лічильників. Вони працюють за принципом передплати за світло. Тобто електроенергія є доти, доки на рахунку не вичерпалися кошти. Тобто люди мають сплачувати наперед, паралельно погашаючи заборгованість.

Мешканцям необхідно було визначити відповідальну особу чи сформувати ініціативну групу, яка б стежила за лічильником і вчасно його поповнювала та стимулювала інших співвласників-боржників до сплати. Іншого виходу не має. Адже борг лише продовжував би рости й надалі.

«У частині гуртожитків люди провели збори, обговорили, як бути, радилися з нами. І деякі будинки вирішили відмовитися від карткових лічильників, а встановити замість них - індивідуальні, коли лічильник є у кожній кімнаті, а відповідно кожен платить за реально спожиту електроенергію. Частина гуртожитків уже провела реконструкцію мереж. Роботи виконували профільні підрядні організації.

Наприклад, гуртожиток вулиці на Нижня Горова, 11: - улітку більшість його мешканців вирішили, що не хочуть користуватися картковим лічильником. Вони обрали підрядну організацію, підписали з нею угоду на реконструкцію загальнобудинкових та кімнатних мереж. Паралельно погасили заборгованість. Тепер більшість людей цього гуртожитка мають індивідуальні лічильники і платять лише за ту електроенергію, якою користуються. Частина кімнат відмовилися від індивідуальних лічильників. Вони лишилися на картковому, відповідно стежать за тим, щоб на ньому були кошти.

Щодо будинку на Авіаційному,16/1: він досі перебуває на картковому лічильнику. На індивідуальні перейшли лише частина кімнат. До всього - загальну заборгованість мешканці поки так і не погасили, не визначилися з ініціативною групою, яка б стежила за картковим лічильником. Тому коли кошти закінчуються, електроенергія зникає. Тепер щоб її відновити мешканці мають погасити борг та поповнити лічильник.

Додамо, що є кімнати, які систематично ігнорують проплати і мають борг до 5 тисяч грн. Ми неодноразово розклеювали оголошення про те, що лічильник необхідно вчасно поповнювати, щоб мешканці не лишилися без світла, радили хоча б поступово погашати заборгованість, але люди ігнорували їх.

Зараз же поки мешканці не погасять заборгованість перед «Черкасиобленерго», відновити світло ми не можемо. Також радимо мешканцям все ж визначитися з ініціативною групою і надалі: або ж стежити за лічильником, або ж зробити реконструкцію і перейти більшістю кімнат на індивідуальну оплату», – йдеться у роз’ясненні «Нової якості».

Водночас в Черкаському правозахисному центрі зауважують, що «Нова якість», м’яко кажучи, порушує закон, відключаючи людей від електрики у цей складний час.

– Постанова Кабінету Міністрів України від 5 березня 2022 р. № 206 «Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану» говорить, що відключати електроенергію заборонено. Тож радимо мешканцям гуртожитку викликати поліцію і посилатися на постанову. Адже працівники «Нової якості» у конкретному випадку перевищили повноваження. І це буде найкращий спосіб змусити обслуговуючу компанію повернути електрику, – зазначили в правозахисному центрі.

 

Коментарі

Нижче подані популярні теми з блогу

Центр реабілітації: Лютіж (ФОТО)

«Захисник ще може бути не звільнений зі збройних сил, а вже потребує протезування», – Ольга Хоменко

Перше розслідування від сільського терапевта дещо нерішуче. Можливо, тому жертв більше…