„Делікатне” приниження…

Учора вранці я прокинувся в чудовому настрої. Серце не боліло, погода була гарною… Тож прийняв душ, одягнув нову теніску і пішов пройтися Смілою. Заодно вирішив зробити дружині приємне – купити їй в магазині „Делікт”, що по вулиці Незалежності, цукерки „Чорнослив у шоколаді”. Дуже вже вона їх полюбляє. Та цукерки ці не дешеві: понад 200 гривень за кілограм. Але, як дізнався з реклами, що її вкинули до поштової скриньки, на них у „Делікаті” зараз чимала знижка. Тож і пішов, хоч навідуюся до цього магазину нечасто. Там треба самому важити фрукти й овочі, ті ж цукерки, а я звик, що в АТБ, як і в магазині „Наш Край”, переважну більшість товару важить продавець на касі. Тож у „Делікаті постійно забуваю це зробити і повертаюся від каси до вагів. Та й черги у цьому магазині чималі, вже давно кількість покупців у приміщенні не контролюють, люди не дотримуються соціальної дистанції, дехто без масок. Але охорона на це особливо не зважає…

Усе ж пішов. Окрім цукерок узяв банани, яблука, ще дещо, вистояв чергу до каси і, як завжди, виявив, що фрукти не зважив. Зітхнувши, пішов назад це робити, потім знову вистояв чергу до каси. Касир одразу взяла мої цукерки і дала їх охороннику. „Піди, перевір!” – наказала суворо. Охоронник зник з моїми солодощами. На мене здивовано і осудливо подивилися люди з черги.

– Як це розуміти? – запитав я, ошелешений. – Що відбувається?

– Ми маємо право перевіряти товар, – відповіла касирка.

– Але ж ніколи такого не було, – наполягав я. – Ви ж мене осоромили перед людьми. Поставилися так, ніби я у вас колись щось крав. Якщо ви змушуєте людей важити товар самим, то довіряйте їм, не довіряєте, зважуйте ви.

Касирка мовчала.

– А чому ви заодно не попросили   охоронця переважити банани, яблука? – поцікавився я.

Касирка мовчала.

Тут повернувся охоронець, сказав, що все правильно, я розрахувався і пішов. Серце нило, день був зіпсований. Почувався так ніби мене облили брудом.

Удома, подумавши, таки передзвонив до магазину за номером (063)682 34 56. Попросив прокоментувати інцидент. Мені відповіли, що, на їхню думку, все нормально, вони мають право на вибіркову перевірку. І мені не варто ображатися, це стандартна процедура. Та я ніколи такого не бачив, як не бачив у магазині й оголошення про можливість таких перевірок. Якби воно було, думаю, я б був більше морально готовий до приниження, та й люди б на мене так не витріщалися. Бо, приміром, якби когось подібним чином перевірили переді мною, я б вирішив, що ця людина вже засвітилася як злодій…

Запитав у співрозмовниці, чи знає вона, що коли ведеться відеоспостереження про це має бути повідомлено відповідним оголошенням. Вона це знала. Та не змогла відповісти, чому тоді за аналогією не було повідомлення про можливість перевірок. Може тому, що це незаконно і образливо? Зрештою, можна поставити ваги біля касирок  і хай це роблять вони, а не охоронник, бігаючи з моїм товаром по залу. Бо якщо в магазинах мережі „Делікт” не довіряють мені, чому я маю довіряти їхньому охороннику? Він же зник з мого поля зору! Тож раптом йому захочеться з якогось дива мене підставити. Як я докажу, що ні в чому не винуватий?


Не дійшовши порозуміння з керівництвом магазину, зателефонував на гарячу лінію мережі за номером 0800 755 045. Але і там отримав облизня. Більше того, мені навіть повідомили, що охорона взагалі має право перевіряти мої речі. Це пояснило все. Відповідальні працівники мережі магазинів „Делікт” не знають законів. Адже охорона торговельних закладів не має права проводити обшук речей покупця. Це можуть робити тільки співробітники правоохоронних органів відповідно до Кримінально-процесуального кодексу України і Закону „ Про Національну поліцію”…

То чого дивуватися хамській зверхній поведінці деяких працівників „Делікату”. Ми для них надокучливі мухи, підозрілі типи і терплять вони нас лише тому, що ми несемо туди свої гроші. От тільки чи захочу особисто я іти туди знову…

Олександр Вівчарик,

Сміла

Коментарі

Нижче подані популярні теми з блогу

Відголоски «Твін Пікса» – круті «Сосни» Крауча

Блейк Крауч_"ОБЛУДА"_друга книга трилогії "Облудні сосни"

У Києві проходить міжнародна конференція з медіаграмотності та саморегулювання медіа