«Прочерк»: 2010-2020 ЧАСТИНА 3

Залучення аудиторії до співпраці з виданням

Трішки теорії. Для регіонального видання робота з аудиторією (зокрема, продаж передплати) завжди була основою економічної сталості. Зараз це ще більш справедливо: не лише в Черкасах, а в усьому світі доходи, отримані виданнями від продажу контенту, виходять на перше місце у складі загальних доходів видавничої компанії. І хоча продавати доступ до контенту в інтернет в Україні все ще важко, технології успішного залучення аудиторії до взаємодії з виданням – дуже важлива частина економічної стійкості видання.

«Прочерк»: 2010-2020 ЧАСТИНА 3

1 липня сайту ПРОЧЕРК буде 10 років.

(Публікуватимемо частинами десятилітню історію видання. Зібрав власний досвід та досвід команди, розповім про старт проєкту та його розвиток і досягнення, розповім про труднощі, з якими довелося зіштовхуватися колективу, розвиваючи свій інтернет-ресурс, про виклики часу, конкуренцію та критику, про комічні ситуації, які виникали протягом десяти років роботи та про ті потрясіння, які переживали члени редакції нарівні з усіма жителями країни за, здавалося б, короткий і водночас такий тривалий період – 10 років)

Свою популярність «Прочерк» здобув оперативною публікацією об’єктивних та незаангажованих новин політичного характеру. Саме ця тематика – політичне життя регіону – досі в центрі нашої уваги: активно висвітлюються сесійні засідання різних рівнів, журналісти інформують читачів про рішення місцевої влади та їхні наслідки для жителів, про інші публічні заходи, на яких приймаються важливі для черкасців рішення.

«Прочерк» задумувався не лише як сайт новин, а як щось більше – майданчик коректних дискусій, де б самі читачі могли висловити свою позицію та поділитися думками про ті чи інші суспільно-політичні події. Отже, від самого початку важливим складником роботи сайту було і є заохочення читачів як до коментування, так і до написання власних матеріалів (здебільшого це авторські колонки) чи до постановки актуальних тем для журналістів.

Дуже швидко система коментарів стала родзинкою «Прочерку». Це зробити достатньо легко – адже реєструватися на сайті для цього не потрібно. Проте, щоб коментарі були коректними, працює принцип премодерації: те, що написав читач, спочатку бачить лише адміністратор сторінки. І тільки після затвердження ним допис публікується на сайті.

На самому початку, у перші тижні роботи, сайт мав 10-20 коментарів за добу. Але проста система їх написання і бажання читачів вести політичні дискусії спрацювали в унісон: зараз коментарі читачів є важливим і потужним складником роботи сайту. Нині їх надходять сотні за добу. І це не лише емоції чи критика щодо подій, а й поради, додаткова інформація, звернення та інше. Так, наприклад, матеріал про роботу чиновника читачі можуть доповнити інформацією в коментарях про те, що нині ця особа перебуває у відпустці, але допомагає піарити того чи іншого кандидата. Або надати факти щодо того, що рівень життя чиновника не відповідає його офіційним доходам. Та й обговорення більш практичних тем є важливим для роботи редакції. Так, у коментарях до матеріалів про відпочинок влітку чи про підготовку дитини до першого дзвоника читачі, як правило, порівнюють ціни, якість і, як і у звичайному житті, обговорюють варіанти найбільш вигідних покупок. Таким чином допомагають журналістам краще зорієнтуватися в нюансах.

Звісно, такі дописи беруться в роботу журналістами, і в перспективі, після перевірки інформації, може народитися новий матеріал. Отже, читацька аудиторія активно бере участь у формуванні контенту.

При створенні сайту ми від початку ставили акцент на заохоченні коментування, на пошуках прийомів, які б стимулювали читацьку реакцію. Один із таких прийомів – спрощений підхід до подачі коментарів, тобто без реєстрації, бо вона, очевидно, відбиває бажання у людей писати відгуки. Інший – на головній сторінці спеціальним блоком виведена стрічка останніх коментарів до матеріалів сайту. Ця стрічка підтримує велику увагу саме до читацької реакції на матеріали журналістів.

Узагалі ж можливість писати коментарі до матеріалів без попередньої реєстрації суттєво спрощує читачам можливості коментування, і, зі зростанням популярності сайту, кількість коментарів збільшувалася. Ми розуміли, що читацький контент доповнюватиме наш сайт унікальною інформацією. Тому і надаємо коментарям велике значення.

Рекорди, що пов’язані з фінансами

Кожному треба рекорди. Особливо онлайн-виданню, бо це те, що можна запропонувати рекламодавцю. А він принесе гроші та забезпечить подальшу роботу редакції. Круто, коли журналістський і рекламний відділи не перетинаються.

Сьогодні «Прочерк» щодоби відвідує більше 5 тисяч користувачів, і ця кількість поступово зростає. Рекордна ж відвідуваність сайту – 60 тисяч, а у часи Майдану було більше 30 тисяч відвідувачів на добу декілька тижнів підряд – коли журналісти практично цілодобово інформували громадськість про події на Черкащині. Ще один сплеск відвідуваності ми спостерігали під час висвітлення рекордної зливи у Черкасах.

До слова, висвітлюючи Майдан, ми намагалися також знімати відео і ділитися з такими ж столичними колегами, наприклад із «5 каналом». Це була можливість заявити про себе як про потужне видання, що робить власний продукт.

Економічну незалежність ресурсу забезпечує диверсифікація джерел доходів: менше від банерної реклами, більше від реклами у текстовому вигляді (маркованої належним чином).

Щодня ми публікуємо близько 30 новин. Наш проєкт — результат роботи його авторів та читачів, тих, хто небайдуже реагує на дійсність.

Провідна тематика видання — політичні новини, але на його сторінках черкасці можуть почитати й інформацію зі сфер економіки, культури, спорту тощо. Особливе зацікавлення викликають історичні публікації, матеріали про подорожі, а також рубрика «Пряма мова».

Нині всім відоме в Черкасах інтернет-видання розташувалося в тихому куточку міста. Приміщення, де знаходиться офіс сайту, не відразу можна помітити поміж високих і похмурих будівель. Робота журналіста сайту вимагає не лише відповідальності, а й дисциплінованості, оскільки триває з 7:00 до 23:00. Найприємніше, коли опубліковані матеріали змушують можновладців до дій і цим самим реально допомагають читачам сайту вирішувати певні проблеми.

Назарій Вівчарик, відповідальний редактор сайту "Прочерк"

Коментарі

Нижче подані популярні теми з блогу

Відголоски «Твін Пікса» – круті «Сосни» Крауча

Блейк Крауч_"ОБЛУДА"_друга книга трилогії "Облудні сосни"

У Києві проходить міжнародна конференція з медіаграмотності та саморегулювання медіа