Про що розповість рекрутеру профіль у соціальних мережах
HR-менеджери намагаються
зібрати якомога більше інформації про потенційного співробітника, у тому числі
і через соціальні мережі. А деякі форми резюме на сайтах з працевлаштування і
взагалі мають графу, у якій можна вказати свій акаунт. Насамперед фахівець з
підбору персоналу дивиться, наскільки образ у резюме відповідає реальному.
Спеціалісти Міжнародного кадрового
порталу HeadHunter Україна проаналізували, як соцмережі можуть
допомогти або зашкодити працевлаштуванню.
Безумовно, профілі в соцмережах не можна на 100%
ототожнити з особистістю, але все ж вони дуже інформативні. І можуть допомогти
роботодавцю або HR-у скласти про вас як хорошу, так і погану думку. Наприклад,
у пошукача в резюме зазначено, що він має високі комунікативні навички, а в
соцмережах — всього один акаунт, в якому не більше 100 друзів і підписників.
Або кандидат вказує як хобі заняття спортом, тоді як майже на всіх фото — в
розважальних закладах. Трапляється, що пошукач розповідає про участь у гучних проектах,
а зв'язки з колегами або експертами у цій галузі не відображені в його профілі,
так само, як і тематичні групи. Робочі процеси і
онлайн-середовище: лайки,
репости, дружба з колегами
Що ж слід і чого не слід вказувати і показувати у соціальних мережах, щоб
отримати роботу?
- Використовуйте справжню фотографію, а також прізвище та ім’я. Кішечки, супергерої або політики на аватарці — це може бути мило і дотепно, так само, як і провокаційні ніки, але все це покаже вас не з кращого боку.
- Скажіть «ні» неадекватним фотографіям. Таким, як фотосесії в стилі ню, у нетверезому стані. Прослідкуйте, чи не позначили вас друзі на подібного роду фотографіях у загальному доступі.
- Зверніть увагу на манеру спілкування. Намагайтеся не вживати ненормативну лексику і не робити заяв у різкій і грубій формі — рекрутер може дійти висновку, що в стресовій ситуації ви можете повести себе агресивно і неадекватно. Крім того, якщо ви є прихильником якоїсь політичної або релігійної течії, не варто публікувати образливі пости на адресу опонентів.
- Перегляньте групи і спільноти, в яких перебуваєте. Виходячи з цього, можна зрозуміти коло ваших інтересів, чим саме ви захоплюєтеся і займаєтеся у вільний час. Варто додатися у професійні групи, які безпосередньо відносяться до роботи, — так ви покажете зацікавленість у розвитку. А ось участь у десятках груп на кшталт «Як швидко вийти заміж» буде вам не на руку — HR може зробити висновок, що на роботу ви влаштовуєтеся тільки за цим.
- Не варто говорити зайвого. За вашими статусами рекрутер може з'ясувати ваші інтереси, спосіб життя, ставлення до роботи, тому краще утриматися від обурень з приводу попереднього місця, і тим більше не розголошувати всі його таємниці. Роботодавець може зробити висновок, що так само ви «видасте на-гора» всю інформацію про нього. До речі, в 2011 році одразу кілька співробітників компанії Volvo були звільнені після того, як один з них написав у Facebook: «Ось і пройшов ще один робочий день у цьому дурдомі», а інші співробітники «лайкнули» і підтримали його в коментарях.
Трохи цифр:
- 89% компаній використовували соціальні медіа для найму персоналу в 2016 році;
- Одному з трьох кандидатів було відмовлено, тому що в соцмережах було знайдено щось негативне про нього;
- 14.4 мільйонів людей знайшли поточне місце роботи завдяки соціальним медіа;
- 86% роботодавців відзначають, що кандидати повинні зробити свої профайли більш дружніми для рекрутерів;
- 50% компаній моніторять інформацію про потенційного кандидата на Facebook. Як шукати персонал в соцмережах
Звичайно, інформація з соцмереж не є вирішальним чинником при прийнятті на
роботу, але вона дозволяє відсіяти явно невідповідних кандидатів. Якщо у
рекрутера є два претенденти з приблизно однаковою кваліфікацією, але при цьому
профілі одного з них більш привабливі, — відповідь на запитання «кого візьмуть
на роботу?» досить прогнозована.
Коментарі
Дописати коментар