Понад половина зайнятих у культурі і креативності отримують менший дохід, ніж вони заслуговують – дослідниці та експертки

Наприкінці жовтня аналітичний центр Cedos оприлюднив результати дослідження умов праці у сфері культури та креативних індустрій.

У культурній сфері лише офіційно працює від 140 до 200 тисяч людей (без урахування тих, хто не оформлені). Проте досліджень, які б аналізували умови роботи цих людей, донині не існувало — більшість із них стосувалися переважно інтересів та потреб споживач_ок культури або тенденцій розвитку окремих індустрій.

Деякі з висновків:

        Кожна п’ята опитана людина, яка працює в культурі та креативних індустріях, витратила на пошуки першої оплачуваної стабільної роботи від 1 до 5 років.

        Більш ніж половина — впевнені, що роботою в культурі та креативності не заробиш нормальних грошей.

        У багатьох працівни_ць розмиті межі між робочим і вільним часом, вони змушені шукати додаткову роботу та перепрацьовувати.

        Майже третина найманих працівни_ць працюють у позаробочий час.

        Більшість вважають, що їхня зарплата менша, ніж вони заслуговують.

«Говорячи про культуру та креативні індустрії, ми в Україні часто обмежуємося темами економічного потенціалу цієї галузі, її значення для розвитку туризму, та цікавимося окремими історіями про створення нових продуктів: фільми, книжки та модний одяг. Втім, схильні забувати про те, що культуру і ці культурні продукти створюють люди. Тож дослідження Cedos — про людей.

Наше дослідження показало, що у зайнятість у сфері часто є нестабільною, навантаження — нерівномірне, дохід — такий, що не відповідає зусиллям і кваліфікації. Відтак, у спробі компенсувати цю нестабільність, зокрема фінансову, більше третини опитаних мають додаткову зайнятість», – розповідає Ліліана Філіпчук, керівниця проєкту і співавторка дослідження.

Це дослідження Cedos проводив протягом червня-жовтня 2021. Аналітикині проаналізували, наскільки гідними є умови праці та від чого вони залежать, з якими проблемами та викликами стикаються працівни_ці, і як держава може покращити ситуацію.

В рамках дослідження було опитано 812 зайнятих у різних секторах культури і креативності. Також були проведені глибинні інтерв’ю з експертами та представниками органів влади. Дослідження проводилось за підтримки Українського культурного фонду.

Коментарі

Нижче подані популярні теми з блогу

Блейк Крауч_"ОБЛУДА"_друга книга трилогії "Облудні сосни"

Відголоски «Твін Пікса» – круті «Сосни» Крауча

У Києві проходить міжнародна конференція з медіаграмотності та саморегулювання медіа