«Танець недоумка» від невідомого мені до цього письменника



Про те, що цей письменник існує, про те, що його книга «Танець недоумка» - вже не перша, я дізнався тільки потім – після прочитання «Танцю». Як згадав тепер і те, що цей письменник був в нас на черкаському книжковому фесті в 2019 році, а я провтикав ту зустріч, бо тоді мені це ім’я нічого не говорило. Якби прокрутити час назад – це була б найцікавіша і найпріоритетніша для мене зустріч з усіх запрошених на фест письменників, бо книжка «Танець недоумка» - просто бомба.

Зразу скажу – книга товста, а товсті книги мене трохи піднапрягають, це стосується всіх, крім Стівена Кінга. Але «Танець» мене так затягнув, що я інколи навіть відтягував моменти прочитання, щоб читати довше.

То що за книга? Це фантастика – історія космічного біолога, який втрапив з родиною на іншу планету, де оживають найстрашніші людські фобії і де головному герою доведеться пройти ой які випробування, перш ніж він таки полетить назад додому. Чи врятує він всіх, хто йому такий дорогий? Не скажу, самі прочитаєте, але інтрига ще та.

Отже космос, невідомі цивілізації, технології майбутнього, - все це поряд з карколомним сюжетом нагадує того ж Кінга, Саймака, Азімова, Бредбері, Лі Брекет… Ви ж стежите за іменами??? Тобто я зараз перелічую тих, хто був для мене здавна гуру в науковій фантастиці і раптом український журналіст Ілларіон Павлюк, якого я взагалі не знав. Тепер запам’ятовуйте це ім’я, бо його твір – це така наукова фантастика, що можна поряд ставити вищезгадані іноземні прізвища без найменших вагань.

Це крутяцька книга! Шикарна! Атмосферна!

Кожен поворот сюжету книги «Танець недоумка» настільки несподіваний, все настільки закручено, що інколи можна впріти, розкручуючи всю цю історію. Окремо тривогу викликає доля героїв. За когось ти дуже вболіваєш, бо вони мусять вижити, когось дуже хочеш сам задушити, бо це ж погань. У якийсь момент разом з героєм починаєш підозрювати, що тут щось не те… І тут, опа, герой історії якраз доходить тієї ж думки і… починається новий поворот сюжету.

Назвіть мені українського автора, що написав наукову фантастику, яка читається як детектив? А ще там і любов, і така проза життя як безгрошів’я, і хвилювання головного героя за власне здоров’я (бо в нього реально можуть бути проблеми з здоров’ям).

Раджу всім, хто любить закручені сюжети, несподівані кінцівки, а я хотів би, щоб ця книга дійшла до представників «Нетфлікса», щоб вони зацінили її і зняли крутий серіал. Адже задум такий, що серіал був би на рівні з багатьма закордонними творами.

Я ж чекатиму нових пригод героїв у тому фантастичному світі, який створив Ілларіон Павлюк, бо це міцний цілісний світ, куди було б дуже цікаво повернутися.

БОНУС: До слова, поки я читав «Танець недоумка», мої знайомі вже прочитали його попередню книгу "Білий попіл" і кажуть, що вона суперова. Здається, "Білий попіл" навіть радив свого часу читати Андрій Кокотюха....

Коментарі

Нижче подані популярні теми з блогу

Юпак: динаміка і лихослів'я

Інтрига Ендрю Мейна

«Те, що серед нас» і всередині нас: повсякденна містика Назарія Вівчарика