Зростаюча популярність натуральних продуктів харчування трансформує світовий та вітчизняний ринок
Зростаюча популярність натуральних продуктів
харчування трансформує світовий та вітчизняний ринок
У цьому році в Кельні відбулася 8-ма міжнародна виставка Anuga FoodTec. Захід об'єднує провідних виробників
технологій та рішень у
харчовій промисловості.
Експерти, які
виступили на виставці,
поділилися актуальними даними про споживчі настрої.
Світ бере курс на
здорове харчування: 65% респондентів категорично не хочуть бачити антибіотики
та гормони в їжі на своєму столі (дані
Mintel Nutrition, Health & Wellness Report, 2016 рік; Nielsen Global Health & Ingredient-Sentiment Survey,
2016 рік). За даними міжнародної агропромислової корпорації ADM, рівень
споживчої довіри до безпеки їжі і харчової індустрії загалом розподілився по
країнах так: Іспанія 60%, Велика Британія 53%, Німеччина 48%, Польща 37%, Франція 30%, Італія 27%. При цьому перевіряють
список інгредієнтів на упаковці 40% поляків, 40% італійців, 39% французів, 37% іспанців
і 36% німців. Дані отримані в 2017 році за допомогою опитування 2000
користувачів мережі Інтернет старше 16 років у кожній з країн. Таким чином,
натуральність і безпека продуктів харчування – глобальний тренд.
За твердженням ресурсу Forbes.com від лютого 2016 року, люди різних
поколінь готові платити більше за здорову їжу. Під «здоровими» споживачі розуміють «натуральні продукти харчування, що не
містять ГМО, штучних ароматизаторів і барвників».
Споживчий попит визначає тенденції: у Європі плавно
зростає частка натуральних продуктів харчування та напоїв. Якщо в 2013 році цей
сегмент склав 30,2%, у 2014 р. –
29,4%, у 2015 р. –
29,9%, то в 2016 р. –
30,3%, а в 2017 р. –
32,2%. При цьому в європейських напоях і продуктах харчування використовуються, у більшості випадків, натуральні ароматизатори і барвники.
Як глобальна відповідь на попит, у виробництві
продуктів харчування розвивається тренд «чиста етикетка» (Clean Label). Продукт, що відповідає концепції «чистої етикетки» повинен не містити добавок і консервантів, складатися зі знайомих, доступних для споживача
інгредієнтів, містити мінімум компонентів у мінімальній обробці. Важливим критерієм відповідності є зниження цукру і кількості
калорій. Поки не існує
єдиного визначення для чистої етикетки, крім перелічених критеріїв. Однак, за даними Mintel GNPD від 2018 року, виробники продуктів харчування розглядають прихильність
до принципів Clean Label як бізнес-тренд.
Як реагує ринок України? Незважаючи на
те, що фінансові можливості українців обмежені, вони теж віддають перевагу
натуральним продуктам харчування. Компанія Nielsen здійснила низку досліджень про важливість натуральних
інгредієнтів для мешканців
України. Згідно з
отриманими даними, 75% українських покупців перевіряють склад на упаковках, а
73% готові платити більше за натуральний продукт. У звіті Global Health and Ingredient-Sentiment за 2016
рік говориться, що кожен
третій українець стежить за вагою, свідомо обираючи продукти з меншим вмістом
цукру. Найбільш небажаними в складі продуктів харчування українські споживачі,
як і європейські, назвали штучні добавки та барвники (80% і 79%), антибіотики і
гормони (80%), а також ГМО (74%).
У дослідженнях Nielsen за 2018 рік мешканці України, як і раніше, називають турботу про здоров'я одним
з трьох найважливіших для себе питань і намагаються стежити за вагою. При
цьому, як свідчать
опитування, зростає інтерес
до здорових продуктів, особливо в категорії дитячого харчування. Загалом
мешканці України готові
платити більше, якщо є гарантія, що в обраному товарі не містяться штучні ароматизатори та барвники, відсутні ГМО
і гормони,
немає зовсім або мінімум цукру. Тенденція є спільною для України і Європи, хоча
український споживач більш обмежений у фінансах порівняно з мешканцем Європи.
Також для споживача і Європи, і
України важливі умови, у
яких виробляється продукт
харчування: якість води, стандарти виробництва, місце розташування заводу. У цьому контексті поняття натуральності
продукту тісно переплітається
з його безпекою. Розробляються нові інноваційні цифрові рішення для контролю
безпеки: смарт-пакети, скануючі чіпи на ремінці, смартфони з датчиками контролю
та інші портативні пристрої.
Продаж натуральних продуктів стає своєрідною «модною нішею» українського рітейлу: зростає кількість онлайн-магазинів і полиць у супермаркетах з натуральною «органічною» їжею.
Водночас великі гравці ринку приймають європейські
стандарти натуральності та безпеки продуктів харчування на своїх потужностях «за замовчуванням». Натуральні інгредієнти є виробничим
стандартом якості. Наприклад, ГК «Нові продукти» виробляє напої та снеки, використовуючи натуральні
інгредієнти. У
виробничий процес
інтегровані системи перевірки якості та безпеки продуктів харчування за
міжнародними стандартами ISO 9001 та ISO 22000.
Для напоїв використовують спеціально добуту в екологічно чистому Жашкові артезіанську воду. Лінійка поживних батончиків EatMe™ з
ягід, сухофруктів та інших натуральних продуктів пропонується в доступному
ціновому сегменті. Снеки EatMe™ схвалені Асоціацією дієтологів України, їх
можна давати дітям від років 3-х. Що стосується виробництва напоїв, яблучні сидри
APPS™ – тільки натурального
бродіння, крафтові
пивні напої –
тільки природного ферментації і з додаванням натуральних соків. Майбутнє – за трендом натуральних продуктів
харчування, адже сьогодні він впевнено
міцніє.
Матеріал створено за підтримки Групи Компаній «Нові Продукти»
Коментарі
Дописати коментар