Підвезу пасажира, – навіщо потрібні групи у «Вайбері» та як вони працюють, поки не їздять автобуси?
Станом на сьогодні у групі «Підвезу Сміла», що у «Вайбері», 2253
учасники. Люди пишуть повідомлення з хештегом «підвезу» або «підсяду»,
відповідно шукають або попутчиків або водіїв. Таким чином група
допомагає людям дістатися того чи іншого кінця міста.
Подібних груп по містах України створили
безліч, адже з запровадженням карантину перестав їздити громадський
транспорт, так само не їздять і електрички, потяги. З одного боку людям
треба сидіти на карантині, а з іншого бувають моменти в житті, коли
кудись поїхати – це просто необхідність, однак власні авто є не у всіх.
Окрім того, людська взаємодопомога інколи завершується й цікавими
історіями, так, кажуть, що у черкаській вайбер-групі є й ті, хто завдяки
такому підвезенню вже знайшов дружин…
Групу «Підвезу Сміла» створив смілянин
Антон Пашолок. Чоловік живе і працює в цьому місті, обслуговує охоронні
та гомофонні системи.
– Вирішив взяти на себе ініціативу по
створенню такої групи, адже багатьом людям треба кудись їхати, не лише
медикам. Тож я просто людей організував. Спершу додав в групу своїх
знайомих, це було декілька десятків осіб. За добу приєдналося 500, а за
іншу добу тисяча, – зазначає Антон.
У групі близько сотні повідомлень за день, насамперед пишуть ті, кому треба кудись поїхати.
– Сам я, окрім того, що адміністратор
групи, є і водієм. Теж підвожу людей на своєму легковому авто. Тут
насамперед момент безпеки для мене та інших водіїв. Тож маю постійно в
машині пляшечку дезінфікуючого розчину. Маю і маски, хоча їх небагато,
вони в ціні, тому, звісно краще, коли людина сідає зі своєю маскою. Сам я
користуюся респіратором, він, сподіваюся, безпечніше, окрім того, він
мені зручніший в користуванні, в масці не завжди зручно.
– Якщо декілька осіб підвезли
без масок, дали свої маски, то у вас вже мінус декілька масок. Звідки
берете запасні, адже зараз на них дефіцит?
– У мене був запас, бо я колись працював
на станції технічного обслуговування, а там були маляри. Тож
респіратори і маски були, але запаси вже завершуються, треба
поповнювати.
– Кого підвозили найбільше?
– Я підвощу усіх, кому треба. Працюю в
робочий час, тож ті люди, кого везу, насамперед працюючі віком від 20 до
45 років. Та й вік водіїв, як правило, такий. Люди вказують номер
телефону, зідзвонюємося. Якщо я їду з одного району в інший, то грошей
практично не беру.
–У групі є люди, що вирішили возити інших на комерційній основі?
– Є один чоловік, що займається
перевезеннями, але я його попереджав, щоб не уже себе рекламував, бо
група створена насамперед для взаємодопомоги. Але звісно, кожен вправі
сам вирішувати, хтось бере гроші за підвіз, хтось – ні. Загалом,
приємно, що група допомагає. Бачив в місті людей, які дякують, одна
людина казала, що завдяки групі в 3 години ночі дібралася з Києва до
Сміли.
Загалом, з початку карантину люди не
встигли ще перевезти все до місця, де вони будуть самоізольовані, тож
група в «Вайбері» допомогла багатьом також привезти деякі речі.
У групі працюють декілька
адміністраторів, вони видаляють рекламу, смайлики, анекдоти абощо. Адже
група працює виключно для допомоги людям і за другорядними новинами
можна загубити щось дійсно важливе.
Антону медиків підвозити не випадало,
але бачив сповіщення, коли медики дійсно потребували підвезення і інші
водії виручали. Чоловік пригадує, що найдалі, куди він возив людей – це
до Черкас. Хоча бачу, що пишуть люди з Тернівки, Попівки, Шполи,
Санжарихи.
Серед неприємних моментів, які пригадує
Антон, це було сповіщення від одного смілянина, який почав писати, що
«завдяки групі розноситься зараза». Однак кожен громадянин сам вправі
приймати рішення, чи їхати та й засоби безпеки кожен пам’ятає.
Один з учасників смілянської
вайбер-групи Олександр Загребельний їздить по всій Україні. У зв’язку з
тим, що робота пов’язана з водінням авто, то може підвезти інколи
громадян.
– У мене є, звісно, маски, антисептики.
Намагаюся протирати панель. Окрім того, без маски намагаюся не брати
людину. Якщо ж маска є, то чому б не допомогти. Підвозив насамперед по
Смілі, якось їхала дівчина, що працювала на нарощуванні вій. Я запитав, а
чи є нагальна потреба зараз їхати. Та вона сказала, що, на жаль, мусить
їздити на виклики до клієнтів, бо це єдине джерело доходів. І таких
історій багато. Люди їздять містом не просто так, а від безвиході,
змушені їхати кудись на роботу, – розповідає Олександр.
За словами водія, було в нього також
декілька поїздок, коли люди просилися поїхати в Київ з Олександром і
повернутися назад. Бо хтось там тимчасово проживав, а тоді на час
карантину хортів повернутися в Смілу.
– У цілому, не маю такої цілі заробити.
Коли люди підсідають – беру. Звісно, зараз всі уважно ставляться до
безпеки. Маски і антисептики – це вже правило, – каже Олександр.
Коментарі
Дописати коментар