Режисер Максим Дубінський: «Кіном вагітніють. Я завагітнів ідеєю зняти фільм»
Черкаський журналіст і режисер Максим Дубінський цього року
презентував загалу свою стрічку «Злакров». Показ фільму відбувся у заповненому
залі кінотеатру «Україна». Ідея екранізувати оповідання місцевого автора НазаріяВівчарика у режисера з’явилася після прочитання збірки оповідань черкащанина. До
слова, можливо б нічого й не було, якби не дружина режисера Анжела Дубінська,
яка першою прочитала збірку містичних оповідань, а тоді вже запропонувала її
чоловікові. Загалом, дружина каже, коли Максим заповнюється якоюсь ідеєю, то
може ночами працювати над нею, писати сценарії, монтувати відео і це вже його
не відпустить, поки він не завершить те, що задумав.
Як режисер прийшов від ідеї до її реалізації? Хто з
режисерів зі світовим іменем є для Максима Дубінського кумирами? Що означає
назва фільму та що ще хотів би зняти наш режисер у майбутньому? Про це
детальніше в інтерв’ю для «Прочерку».
Максим Дубінський, народився і виріс в Смілі Черкаської
області. Працює редактором творчої групи «Тема Дня» суспільного мовника UA: ЧЕРКАСИ. Закінчив
Київський національний університет культури, за спеціальністю режисер кіно і
телебачення. Окрім роботи на телебаченні, бере участь в різноманітних
телевізійних проектах, знімає кіно, вже десятки років організовує свята людям,
проводячи весілля.
– Максиме, скажіть, ви
насамперед режисер чи телевізійник, як в нас прийнято говорити в професії?
Навіщо вам кіно?
– Завжди займався і займаюся телебаченням. Я варюся в цій
кухні, попри те, не цураюся і інших проектів. Так, цьогоріч, от якраз нещодавно
закрив свій 22 весільний сезон, взагалі ж проводив молодятам весілля по всій
Україні. Але це окрема тема. Що ж до теми кіно, то це моя творча потреба.
Колись прекрасний кінорежисер Віллен Новак з одеської кіностудії сказав, якщо
можеш не писати, то не пиши, а якщо не можеш... Вже якщо воно з
тебе пре, якщо ти без цього не можеш, якщо ти просинаєшся вночі, сидиш на
кухні, думаєш, бо в тебе в голові картинки, тоді це твоє. Я люблю кіно.
– Що ви вже відзняли?
– Документальних фільмів було багато. Скажімо, одна з
найсвіжіших і масштабних стрічок – це документальний фільм про творчість родини
Теліженків: Олександри, Олесі та Миколи. Стрічка називається «Династія» - вона
розкриває історію кожного митця, відкриває особливості їхньої творчості,
джерела натхнення, розповідає про емоції та стосунки, і знімали ми її на
Черкащині та Чернівеччині. Також я працював над черкаською версією
найромантичнішого реаліті-шоу світу «Холостяк» – «Козак-Холостяк». У цьому
проекті я був ініціатор ідеї, продюсер та ведучий шоу. Це було 10 двадцятихвилинних
телепрограм, знімали по всій області. Транслювали в декількох областях,
на телеканалі «Рось» та на смілянському телеканалі. Також ще раніше робили зі
старшокласниками інтелектуальне шоу «Розумовий вимір». Це така собі калька на програму
«Розумники і розумниці», що транслювалося на телеканалах країни. Працював
колись і в дитячій кіностудії в місті Сміла. Це була потужна кіностудія «Я плюс
Ти».
– «Злакров» - це перший об’ємний художній фільм?
– «Злакров» - це перший об’ємний художній фільм?
– Правильно буде казати постановочний. Бо «Династія» - це
також в якійсь мірі художній фільм, хоч це і документалістика. Тож «Злакров»
назвав би постановочним.
– А чому вирішив
знімати цей фільм?
– Тема має зачепити і ці містичні оповідання, які я прочитав,
зачепили. Свого часу я познайомився з родиною Теліженків і це мене зачепило. Я
сказав, а давайте знімемо про вас кіно? Так само з книгою «Те, що серед нас» Н.Вівчарика. От буває запитують про плани. Зараз, саме зараз я пустий. Тоді це
мене зачепило і я вирішив зняти фільм. Я завагітнів ідеєю, кіном. Виношував це, народжував у муках, потім всім
показують, як новонароджену дитину і все. Дитина починає жити сама. А я зараз
спокійний, що зробив це.
– Важко було знімати?
Як це взагалі відбувалося?
– Після ідеї треба було написати сценарій. Звісно, думав і
про питання фінансів, тож в цьому випадку слід подякувати департаменту освіти і
гуманітарної політики Черкаської міськради, бо вони знайшли можливість
підтримати нашу команду фінансово у рамках культурних проектів. Частково
витрачав і свої кошти, допомагали навіть учасники проекту. Не все можна взяти і
до копійки порахувати. Наприклад, їхали на якусь локацію, заїхали на заправку і
разом всі заправили авто, то як це враховувати?
– Можна назвати
проект волонтерським?
– Так, бо щоб сьогодні зняти якісно професійно кіно без (увага)
відриву від основної роботи, треба, мабуть, і купу грошей, і купу часу. Ні,
таки без відриву від основної роботи це неможливо. І без грошей було важко, тож
люди і долучалися як хто міг. Всього було задіяно близько 30 осіб. Коли людина
на зарплаті, то з неї можна спитати, а тут ми робили за ідею, треба було
підлаштовуватись одне під одного. Ми планували одного актора на одну з ролей, а
він не зміг. Довелося в одному з епізодів мені самому зніматися. До слова, коли
шукали акторів на одну з найбільш кривавих сцен, то не всі згоджувалися через
забобони. Як виявилося, багато вірять в забобони і боялися, щоб роль не мала
відображення в житті.
– Чому саме така
назва – «Злакров»?
– У мене був файлик на комп’ютері, куди я записував робочі
назви. Знаєте ,це як придумати дитині ім’я, коли воно є, то все, то ви
починаєте з дитиною розмовляти. Я шукав для назви слово. Одне. Бо два слова –
це гірше, а три слова – взагалі була б довга назва. Тож я сидів і гуглив в
інтернеті українські прокляття, містичні всілякі речі і в словнику лемківської
лайки знайшов це слово ,яке мені резонувало з цими оповіданнями, які я знімав.
– Скільки часу зайняв
монтаж?
– Є таке поняття як робоча зміна – це 8 годин. На цей фільм
пішло п’ять робочих зміни. Але не завжди це було вдень… Вдень доводилося
займатися основною роботою.
– Назвіть режисерів,
роботами яких надихаєшся.
– Я всеїдний, дивлюся всі фільми, але звісно є режисери, чиї
роботи особливі. Це Квентін
Тарантіно, Емир Кустуриця, Ларс фон Трієр.
— Хто допоміг з
англійськими титрами?
– Це робила дружина Юрія Єфремова, який грав у фільмі «Різника».
Вона сама запропонувала і дуже допомогла. Кілька моментів було дуже важко
перекласти. Наприклад, тяжко було перекладати слово «братва». Бо для
англомовної аудиторії гангстери, бандити, мафія – це все різні поняття. Тому
було важко. Довелося вичитувати ці титри кільком англомовним людям. Це круто.
Отже, завдяки англомовним титрам фільм може піти на різні конкурси. Вже зараз я
заявив про фільм на декілька закордонних хорор-фестів.
– Вже є відгуки від
перегляду «Злакров»?
– Сподобався показ в селі Журавлине Чорнобаївського району.
Там було все так традиційно, по-старосвітськи. Зійшлися старші люди, вимкнули
світло, почався фільм і одна бабця, чую, каже іншій: «Ох, як бистро все порішив!»,
коли дивилися частину з «Різником». Нам потім подарували коровай на
старовинному рушникові. Було дуже приємно.
– У інтернеті, особливо в соцмережах, бачив вже обговорення фільму. Хтось схвалює, хтось критикує, хтось каже, що все не так. Як ставитеся до критики?
– У інтернеті, особливо в соцмережах, бачив вже обговорення фільму. Хтось схвалює, хтось критикує, хтось каже, що все не так. Як ставитеся до критики?
– Розумієте, я знаю, як це знімалося, а вони сприймають це
як готовий продукт. Звісно, хай говорять про фільм. Критика – це круто.
Водночас скажу, що отримав рецензію від досвідчених потужних режисерів
практиків, які зараз в Україні знімають і телебачення і кіно. Ця рецензія
досить справедлива і як для дебюту, мені написали, досить непогано.
– Що у планах?
– Тепер мене має «щось запліднити», зачепити. Взагалі, є
мрія зняти щось на зразок української еротики. Адже на українських весіллях від
Житомира до Одеси, від Кіровограду до Дніпра я бачив вже стільки традицій і жартів нижче поясу, що це
треба десь обов’язково використати. Взагалі є мрія зняти наступне документальне
кіно. Покійний Гонгадзе зняв документальне кіно про українців, які брали участь
в російсько-грузинській війні. Хотілося тепер би зняти фільм про грузинів, які
воювали у нас на війні.
УВАГА!!! Фільм ЗЛАКРОВ дивитися ТУТ
УВАГА!!! Фільм ЗЛАКРОВ дивитися ТУТ
Коментарі
Дописати коментар