Перезавантаження зв’язків: як локальні медіа можуть відновити довіру та єдність у громадах, роз'єднаних війною

Медіа та громади – перезавантаження зав’язків. Саме таке дослідження презентували сьогодні в Києві у рамках роботи Інституту регіональної преси та інформації. Головним було питання: як локальні медіа можуть відновити зв’язки зі своїми аудиторіями, роз’єднаними війною?

Поправка: не Загальноукраїнське дослідження, а дослідження по 23 громадах в Україні. Це треба враховувати, аналізуючи дослідження

Як розповіла кандидат соціологічних наук, доцент Олександра Дейнеко, було вивчено думку мешканців 23 громад України, більшість яких знаходяться в прифронтових областях сходу та півдня України.

Опитування проводилося в березні – серпні 2024 року. Було проведено 49 фокусованих групових інтерв’ю, опитано 2391 респондентів, у тому числі і на Черкащині. Опитувалися люди старше 18 років.

Дослідницькі питання були: Якою є соціальна згуртованість в досліджуваних громадах? Що можуть робити журналісти задля мінімізації соціальних розколів в українському суспільстві в умовах воєнного стану. До речі, опитували як тих, хто проживає на території України, так і тих членів громад, які виїхали за кордон, тобто стали біженцями.

Про що запитували людей під час індивідуальних та групових інтерв’ю? Про потенційні конфлікти, про проблеми, про те, що їх може об’єднувати. Людей запитували про медіанастрої, тобто про те, що вони думають про локальні медіа. Зокрема, якої інформації їм хотілося б отримувати більше?

Аліна Калашнікова, кандидат соціологічних наук, доцент зауважила, що основні лінії напруження і конфліктів – це бідні/багаті, ті, на кого вплинула війна/ті, в кого нічого не змінилося, родичі воїнів/ті, в кого нікого нема на фронті. А ще напруження між жителями громади і місцевою владою у випадку недоцільного використання коштів.

Отже, основні причини конфліктів – порушення соціальної справедливості, нерівність, подвійні стандарти.

А от немає напруження через мовне питання, через те, чи ви місцеві, чи ВПО тощо.

Всі ці напрацювання потім зможуть використовувати журналісти в роботі.

Так, джерела згуртованості це наявність спільної мети, співпраця, взаємодопомоги, відчуття особистої відповідальності. Війна посилила згуртованість. Деякі респонденти з ностальгією згадували 2022 рік, коли всі були дуже згуртовані.

тож основні рекомендації для медіа: заповнення "інформаційних пустель", бути посередниками між владою і громадою, контролювати владу, доводити антикорупційні розслідування до кінця. А також висвітлювати реальну діяльність ТЦК, армії, запобігати поширенню неправдивих чуток, створювати децентралізовані новини, розказувати людські історії, хороші новини, реальні успіхи в громадах.

Коментарі

Нижче подані популярні теми з блогу

Черкаси - Татарів: в гори на вікенд (фото)

Колишній завод "Оризон" в місті Сміла - це повний капєц. Там можна знімати фільми жахів (ФОТО)

Всеукраїнський конкурс малих прозових форм імені Василя Стефаника: довгий список