Допомогти віднайти свій шлях у часи невизначеності – як презентували освітній YouTube-проєкт «КоледжСheck»
Комунікаційне агентство pedan|buro за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Міністерства освіти і науки України презентувало освітній YouTube-проєкт “КоледжСheck” про заклади професійної (профтехнічної) та фахової передвищої освіти. Як виникла ідея, які завдання ставили перед собою творці та яким бачать розвиток проєкту – розповіли під час презентації.
Три роки тому телеведучий Олександр Педан разом із донькою Валерією поїхали Україною, аби розповісти про заклади вищої освіти та допомогти молоді віднайти свій шлях. Це стало початком двох сезонів проєкту “УніверCheck”. Згодом, уже під час повномасштабної війни, коли гостріше постала необхідність у профтехнічних спеціалістах, команда pedan|buro вирішила запустити ще один YouTube-проєкт для молоді про заклади професійної та фахової передвищої освіти – “КоледжCheck”.
“Ще у 2021 році ми з командою виявили проблему на власному досвіді Олександра Педана. Його донька Валерія не знала, куди вступати, ким бути. Як показують дослідження, така ж проблема в більше ніж 90% молодих українців. Так народилося освітнє тревел-шоу “УніверCheck”, де батько й донька шукають університет і спеціальність мрії. Наступним кроком був “УніверCheck 2. Професії”, у якому зробили більший акцент на працевлаштуванні. У грудні 2022 року ми відчули, що не меншої уваги потребують українські профтехи та коледжі. Відтак узимку 2024 розпочали процес запуску “КоледжCheck”. Нас із командою pedan|buro дуже надихає те, що наразі проєкт трансформувався в глобально важливий для держави в час війни. Ми намагалися зробити його максимально якісним та цікавим, адже на нас відповідальна місія”, – каже співзасновниця pedan|buro Олена Левандовська.
“Профтехосвіта завжди була важливим складником економічного розвитку України. Сьогодні, в умовах повномасштабної війни та відбудови, потреба у кваліфікованих робітничих кадрах стає ще більш нагальною. Саме тому ми запускаємо цей проєкт — щоб розповісти молоді про переваги здобуття робітничих професій у сучасних профтехзакладах. Це можливість швидко інтегруватися у ринок праці, отримати гідну роботу чи навіть відкрити власну справу”, – каже Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.
Сьогодні професійно-технічна освіта України переживає свій ренесанс. У найближчі кілька десятків років країна прагне досягти паритету між вищою та профтехнічною освітою, який вже існує у світі.
“Трансформація професійної освіти – важливий крок для зміцнення економіки та розвитку країни. А також можливість для студентів швидше почати працювати й інтегруватися в реальне життя. Ми трансформуємо систему професійної освіти і разом із МОН та міжнародними партнерами працюємо над створенням сучасних майстерень, де навчатимуться студенти. У профтехах будуть нові навчально-практичні центри, необхідне обладнання та комфортні умови, щоб українці здобували прикладні знання, розвивали важливі навички та ставали класними спеціалістами”, – каже Віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій – Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.
“Усі європейські країни мають на меті рухатися приблизно до 50% людей, які мали б професійну освіту. До прикладу, у Швейцарії ця цифра навіть більша – 60%, а в окремих кантонах сягає і 70%. Вона зумовлена тим, що так виглядають їхні ринки праці. Наша мета – це 45%. Однак наразі в Україні все ще поширені стереотипи, що хорошу роботу можна знайти тільки після закінчення закладів вищої освіти, хоч середня зарплата в сегменті профтеху часто вища, ніж середня зарплата по всій країні. Крім того, люди, які здобувають професійну освіту, часто потім відкривають свою власну справу, де фактично можуть заробляти в десятки разів більше. Тож якісна професійна освіта – це гарантоване робоче місце”, – додає заступник міністра освіти і науки з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро Завгородній.
Ведучий “КоледжСheck” та співзасновник pedan|buro Олександр Педан погодився, що в Україні все ще існує низка стереотипів, пов’язаних із профтехосвітою. І одне з завдань проєкту – допомогти в їхньому розвінчанні.
“Ми покажемо реальні кейси, коли студенти, навчаючись на другому-третьому курсі, уже працевлаштовані. Або ж коли випускники профтеху відкривають власні справи у 22 роки. Усе реально! Часто стереотипи виникають через незнання ситуації, і завдання нашого проєкту показати, у яких умовах навчається молодь, які в них перспективи та, найголовніше, почути їхні відгуки”, – каже Олександр Педан.
“КоледжCheck” відзначає прогрес освітньої реформи в Україні, відродження професійно-технічної освіти, майбутнє нашої молоді та їхній потенціал зробити внесок у відновлення України. Реформа професійно-технічної освіти в Україні розширює можливості молоді робити кваліфікований внесок у майбутнє країни, і такі проєкти, як “КоледжCheck”, відіграють у цьому вирішальну роль. USAID підтримало партнера pedan|buro у створенні проєкту “УніверCheck”, який охопив понад 2 мільйони глядачів, і сподівається, що “КоледжCheck” надихне ще більше української молоді скористатися освітніми можливостями, які пропонує держава. Життєво важливі професії, такі як працівники легкої промисловості, готельно-ресторанного бізнесу та автосервісу, є рушійною силою відновлення України, що підкреслює важливість професійно-технічної освіти в порядку денному реформ. Проєкт “КоледжCheck”, створений у співпраці Міністерства освіти і науки України з креативним сектором, демонструє, які переваги отримують пересічні українці від реформ у сфері професійної освіти та яку користь отримують від реформ на шляху до вступу в ЄС”, – зазначив заступник директора місії USAID Мілан Павлович
Проєкт “КоледжСheck” виходитиме на YouTube. Щотижня ведучі розповідатимуть про один із закладів профтехнічної та фахової передвищої освіти. Це будуть навчальні заклади з Одеси, Івано-Франківська, Львова, Києва, Сум та з Рівненщини. Прем’єра першого випуску – уже сьогодні, 13 червня.
З особливостей сезону – до ведучих Олександра та Валерії Педан цього разу приєднаються також популярні українські виконавці, актори та інфлюенсери: Ірина Кудашова, ROXOLANA, ENLEO, Микола Мальчин, Маша Кондратенко та Влад Шевченко, частина з них була присутня на презентації “КоледжСheck”.
“Для мене цей проєкт – як найкрутіша шпаргалка для абітурієнтів, як зробити правильний вибір у житті та обрати професію не тільки серцем, а й розлогим баченням усіх можливих варіантів”, – пояснює інфлюенсер Микола Мальчин.
“Упевнені, що “КоледжCheck” – лише початок нашої плідної роботи разом із МОН над популяризацією навчання в профтехах та коледжах. Мріємо про продовження проєкту та плануємо додаткові офлайн-заходи по регіонах, де будемо взаємодіяти з абітурієнтами та розкривати їм перспективу навчання в таких закладах”, – додає співзасновниця pedan|buro Олена Левандовська.
Коментарі
Дописати коментар