Презентація міжнародного проєкту Narbut XXI

 15 жовтня, 17.00 Шахова зала Будинку Митрополита (Національний заповідник «Софія Київська»), Володимирська, 24 Київ

Як описати проєкт Narbut XXI, що реалізується видавництвом РОДОВІД у партнерстві з Українським Інститутом Модерного мистецтва (Чикаґо) за підтримки Українського культурного фонду?


Багатокомпонентний 

Нарбутівський Збірникце реконструйований збірник статей і спогадів про видатного українського художника-графіка, ілюстратора, дизайнера, одного із засновників  і ректора Української академії мистецтв  Георгія Нарбута, який готувався ще за життя автора (до 1920-го року), вийшов у 1933 році і був знищений одразу ж у друкарні. Завдяки кільком дивом вцілілим примірникам та науковому подвигу доктора історичних наук Сергія Білоконя Збірник не тільки відтворили, а й доповнили кількома текстами — спогадами друзів і колег, в тому числі Василя Кричевського і Миколи Зерова, автобіографічними уривками, статтями мистецтвознавців середини ХХ століття, листами, а також вступною статтею Сергія Білоконя. Серед авторів Федір Ернст, Стефан Таранушенко, Еріх Голлербах, Володимир Січинський та інші.

Відеофільм «Брендарі» це розповідь режисерки Надії Парфан про дизайнерську/мистецьку школу в Україні, «батьком» якої можна вважати Георгія Нарбута, що створив проєкт герба, гроші, марки, зразки військової форми, зразки печаток і державних грамот, книжки, меблі, герби, а продовжувачами успішних сучасних дизайнерів на зразок banda agency та її очільника Павла Вржеща, Івано-франківських “брендарів”  Миколу Шкварка, Євгена Ніколаєнка, як і Нацпром Олега Тістола та Миколи Маценка, які займаються мистецького національною промоцією в “діалозі” з Нарбутом.

NARBUT - англомовне  дослідження проф. Мирослави Мудрак «Образний світ Георгія Нарбута і творення бренду», в якому  проаналізовано графічний дизайн Нарбута, як він вплинув на національну та культурну ідентичність України, а також визначив брендинг нової незалежної України в 1918 році  і тепер, у 2020 -му.

Конкурс плакатів «На перетині всіх протилежностей» мав на меті переосмислити доробок Георгія Нарбута з позицій дизайнера ХХІ століття, поговорити про спадкоємність у дизайні, візуальну мову минулого і естетику майбутнього, та порушити гострі питання сьогодення мовою плакату. На конкурс надійшло 311 робіт від 132 учасників з 21 країни.

Куратор конкурсу Саша Биченко відкриє онлайн-виставку фіналістів (https://narbutxxi.rodovid.net/poster-contest.html), для якої члени журі відібрали плакати 69 авторів із 15 країн світу. 


Міжнародний

Проєкт відбувається у партнерстві з Українським інститутом модерного мистецтва в Чикаго, де 7 листопада відбудеться презентація відеофільму “Брендарі”  і англомовного видання Narbut. 

Завдяки конкурсу плакатів імя Георгія Нарбута як видатного українського художника і дизайнера початку ХХ століття стало відоме в дизайнерських спільнотах усього світу.

 

Інноваційний

Нарбутівський Збірник — перша в Україні книжка, кожний із 500 екземплярів якої матиме унікальну обкладинку, що не повторюється жодного разу. Для цього команда дизайнерів Numo Team створила спеціальний алгоритм, який генерує унікальні композиції із творів Нарбута, а опісля дизайнери обирають найкращі варіанти, які будуть надруковані в єдиному екземплярі.

Така ідея з’явилася у дизайнерів, коли вони дізналися що оригінальне видання не збереглося в повному вигляді і достеменно невідомо, як виглядав оригінальний збірник. Окрім того, це цікавий експеримент, в якому поєднані такий традиційний об’єкт як книга і сучасні технології генеративного дизайну.

 

Через пандемію Covid-19 виставка «Образний світ Георгія Нарбута і творення бренду»  змінила свою дислокацію – із залів Українського інституту модерного мистецтва в Чикаго перемістилася  в Інтернет-мережу, і стала документальним відеофільмом “Брендарі”. Крім галерей  Українського Інституту Модерного Мистецтва в Чикаго, його завжди можна буде побачити в Інтернет-мережі.

 

Зірковий

Нарбутівський Збірник

Укладач – доктор історичних наук Сергій Білокінь. Загальна редакція  - Анастасія Білоусова та Богдан Завітій.  Дизайн — Саша Биченко та Олексій Сальников (Numo Team)

NARBUT

авторка дослідження – докторка мистецтвознавства Мирослава  Мудрак (США). Дизайн – Марія Нарозян / Графпром

Фільм  «Брендарі». Режисерка Надія Парфан, оператор Роман Химей, продюсер Ілля Гладштейн

Конкурс плакатів «На перетині всіх протилежностей». Куратор Саша Биченко. Журі: Альона Соломадіна, Антон Іванов, Дмитро Растворцев, Олексій Сальников, Anfi Sa, Олександр Трегуб, Мирослава Мудрак

Коментарі

Нижче подані популярні теми з блогу

Скелясті Буки: туристичний центр, пожежна станція і смаколики для ЗСУ

Незабутній запах Львова (оповідання готувалось на конкурс “Львів. Доза. Порно”)

Втрачені землі або розтерзана Україна