Був на сьогоднішній обласній нараді і не можу не поділитися. Я так розумію, доріг не буде...

Влада області просить Службу облавтодору не ховати кошти з місцевих бюджетів у дощовій воді

Не ремонтувати дороги Черкащини до нових віників просить голова Черкаської ОДА Юрій Ткаченко керівництво Служби автомобільних доріг області. У понеділок зранку на селекторній нараді з цього приводу в облдержадміністрації відбулися запеклі дискусії.


Основний камінь спотикання – співфінансування ремонту доріг за рахунок місцевих бюджетів. У Службі облавтодору кажуть, що кошти їм не надходять, проте в районах стверджують, що суми виділяють.

– Ми на сесії були прийняли програму щодо фінансування доріг державного значення. І зараз відбуваються сесії районних і міських рад щодо забезпечення 10% співфінансування доріг державного значення, згідно постанови Кабміну. По-суті, є правовий механізм залучення коштів місцевих бюджетів для ремонту доріг. Нещодавно в нас був прем’єр-міністр з перевіркою ремонту доріг, зокрема, правого проїзду шляху Черкаси-Сміла. Ще в нас є ряд доріг, які фінансуватимуться цьогоріч за рахунок кредитних коштів. Це, наприклад, Сміла-Кам’янка. Які перспективи на сьогодні? Є нарікання з районів, що кошти, виділені бюджетами районних рад на фінансування комунальних доріг і доріг місцевого значення не використовуються облавтодором та райавтодорами. Мовляв, у них не вистачає сил і засобів. Це викликає купу питань! – наголосив Юрій Ткаченко.

Виконуючий обов’язки начальника Служби автомобільних доріг у Черкаській області Владислав Демиденко розповів, що за цей рік Черкаською ОДА було заплановано виділити 44 мільйони, але за 9 місяців поточного року Службі надійшло 3,8 мільйони гривень, з яких освоєно 3,3 мільйони гривень.

– Планується проведення ремонтних робіт в Христинівському і Канівському районах. На даний час роботи тривають по Чорнобаївському, Золотоніському, Тальнівському районах. А от як Смілянська РДА взагалі програму розвитку автодоріг до нашої Служби не подала. Городищенський, Жашківський, Драбівський, Звенигородський, Кам’янський, Катеринопільський, Корсунь-Шевченківський, Уманський райони не забезпечили фінансування даної програми, – прозвітував Демиденко.

Що ж до правої сторони дороги Черкаси-Сміла, то там, за його словами, залишилося виконати роботи з облаштування щебенево-мастикового асфальтобетону на протяжності 2,7 км.

– При виділення коштів з ОДА в обсязі 10% роботи будуть продовжуватися на інших відрізках дороги. Що стосується від Сміли до Кам’янського району, то там тендерна процедура відбулася, йде розгляд пропозицій. Договір планують заключити 17 жовтня, – зауважив доповідач.

Юрія Ткаченка здивувала і одразу ж став перепитувати у керівників районів, чи не зволікають вони з виділенням коштів. Як виявилося, 2,3 млн було виділено на Кам’янщині, 1,27 млн. виділила Смілянська РДА, Черкаський район пообіцяв 2,3 млн грн., де мільйон буде виділено з районного бюджету, та ще 1,3 млн. із сільських бюджетів. У Золотоніському районі відзвітували, що місцеві бюджети виділили 6,5 млн грн., а освоєно вже 1,9 млн. У іншому – Чорнобаївському районі – повідомили, що виділили на дороги з місцевих бюджетів 3,4 млн, а освоєно 1,8 млн. Місто Черкаси на селекторний зв’язок не вийшло…
 
– Кошти виділяються! А я спілкувався з підрядниками і вони кажуть, що грошей немає. За таких умов ми робитимемо дорогу до нових віників! – наголосив Юрій Ткаченко.

У відповідь представник Служби автодоріг області пояснив, що мав на увазі саме надходження коштів на розрахунковому рахунку.

– Те, що програму ухвалили в Золотоніському районі на 6,5 мільйона не означає, що вони в нас на рахунку. Ми виконуємо роботи і кошти освоюємо по мірі виконаних робіт. Але на рахунку у нас нині 3,8 мільйона, освоєно 3,3. Ми працюємо в борг по усіх РДА, – запевнив Демиденко.
На це директор Департаменту фінансів облдержадміністрації Наталія Кравченко уточнила, що місцеві бюджети мають перераховувати установі кошти вже за виконані роботи.
У дискусію втрутився і голова облради Олександр Вельбівець, який емоційно зазначив, що САД є власником доріг державного значення, тож ця структура і повинна найбільше перейматися ремонтом доріг.

– Ви розказуєте, що вам дали 3,8 мільйона, а Наталія Кравченко каже, що їх лежить там близько 15-20, які ви не використовуєте. Жовтень місяць почався! Цього тижня передають дощі. То навіщо кошти виділяються? Ви знаєте, що тепер означає спрямувати співфінансування на державні дороги, при тому що не використані кошти на дороги в межах району? Як пояснити керівнику району, депутатам, що навіть не використані ті кошти, що були у квітні спрямовані. Постає питання вашої зацікавленості у ремонті доріг, – сказав Вельбівець. – А ви чекаєте дощів, щоб класти асфальт у воду і це фотографували всі контролюючі органи, журналісти, опоненти діючої влади?! Щоб бачили тоді всі, як ви ховаєте кошти з місцевих бюджетів у дощовій воді!

Демиденко виправдовувався, що приступив до роботи на керівній посаді лише на початку вересня. А голова ОДА порадив Службі автодоріг області залучати до роботи інших підрядників.

– Є ще золотий місяць. Є ще час. Тож треба направити на дороги всі можливості і ресурси! – заявив Юрій Ткаченко і звернувся до голів РДА: Прошу інформувати мене про ситуацію. Якщо разом з райавтодорами не буде організована робота по використанню коштів, виділених місцевих бюджетів, то я б хотів знати про це одразу. Якщо райавтодор не в змозі виконати роботи, якщо не буде надана альтернатива іншого підрядника, то слід інформувати мого заступника, щоб ми одразу  могли приймати відповідні рішення.

Насамкінець Юрій Ткаченко попросив направити аналітичний лист з відповідним зверненням до керівника Укравтодору щодо гальмування Службою облавтодору використання коштів на ремонт доріг як місцевого, так і державного значення.

Коментарі

Нижче подані популярні теми з блогу

За велосипедом у Чернігівську область? Де в Україні найдешевші велосипеди та електросамокати та який на них попит

Чому зростає популярність оренди житла в Україні: дослідження DIM.RIA та Rozmova?

Навчання організувала команд VoxCheck у співпраці з Google News Initiative